Fikret Muallâ Saygı Türk bir ressamdır. Çalkantılı ve bohem yaşam tarzı nedeniyle sadece sanatı değil, yaşamı da resim tarihine adeta bir mitoloji olarak geçmiştir.
Bu eser kaplumbağa terbiyecisi resminin sanki eğlenceli modern bir versiyonu gibidir. Tablodaki canlı renklerin kullanımı ve çizim tarzı tabloyu tıpkı bir çocuk çizmiş izlenimi yaratmaktadır. Aynı zamanda gerçekçi değildir. Tabloda arka plan parlak canlı bir kırmızıdır. Tablonun alt kısmında kırmızı pembe karışımı olan renk yukarı doğru parlak canlı kırmızıya geçiş yapmıştır. Resmin ortasında bir adam yan dönmüş ayakta durmaktadır. Bu adamın kalın,uçları yukarı kıvrık bir bıyığı ve kısa siyah saçları vardır. Yüzü sarı, yanakları kırmızıdır. Adam sirk kıyafeti giymiştir ve elinde bir kırbaç vardır. Kırbacın ip kısmı uzun ve yerde kıvrılmıştır. Ceketi beyaz, pantolonu mavi dize kadardır. Ceketinin omuzlarında apoletler sarı renkli ve eflatun püsküllüdür. Dize kadar uzanan bacaklarını saran siyah çizme giymiştir. Karşısında, yerde beyaz bir taburenin üstünde bir kaplumbağa vardır. Bu kaplumbağaların kabukları yeşil ve puantiyelidir. Puantiyeleri sarıdır ve kaplumbağanın kafası ve ayakları ise siyahtır. Sandalyenin üstündeki kaplumbağanın üstünde havada bir kaplumbağa daha vardır. Adam sol eli havada bir çember tutmaktadır ve bu havadaki kaplumbağa bunun içinden geçmektedir. Resmin sol alt koşesinde beyaz kağıt benzeri bir obje vardır. Üzerinde ressamın adı silik bir şekilde yazmaktadır. Resmin sol üst köşesinde ise siyahla çizilmiş bir göz vardır. Son olarak eserin ortasından adamın kafasına kadar siyah kesik çizgiler inmektedir.