Fikret Muallâ Saygı Türk bir ressamdır. Çalkantılı ve bohem yaşam tarzı nedeniyle sadece sanatı değil, yaşamı da resim tarihine adeta bir mitoloji olarak geçmiştir.
Bu eser gerçekçi bir stille çizilmemiştir. Çizim tekniği tamamen ressamın tarzını yansıtmaktır. Canlı renkler ve çocuksu çizim dikkat çeker. Tablo yatay kullanılarak çizilmiştir. Eserin ortasında tabakta bütün büyük bir balık vardır. Bu balık tabağın hepsini kaplamaktadır. Tabak beyaz ve ovaldir. Bu balık pişmiştir ve üstünde çarpı işaretine benzer siyah mangalda pişirme izleri görülmektedir. Balığın kafası tablonun soluna bakmaktadır. Balığın yanında limonlar bulunmaktadır. Tabloya göre masanın sol ve sağında bir bütün, yine sağında tabağa daha yakın yerde ortadan kesilmiş yarım limon vardır. Tabağın sağında tabağa temas eden Chianti şişesi vardır. Bu şişenin etrafında onu sarmalayan bir sepet vardır. Sepetin her bölümü farklı bir renkten oluşmaktadır. Yeşil, sarı, kırmızı örme sepet şişenin alt tarafını kaplarken sepetin halka şeklinde tutma yeri şişenin kapağının üstüne kadar çıkmaktadır. Bu sofra görüntüsünün arka planında ise bir tepeye kurulmuş bir kasabanın görüntüsü vardır. Binalar rengarenktir ve eski evlerden oluşmuştur. Renk seçimi çok iyi ve uyumludur resme canlılık katmıştır. Kırmızı çatılı beyaz,mavi, sarı evler alçak tek katlıdır.Gökyüzü aydınlıktır ve güneş açmıştır. Güneş kırmızı bulutlar beyazdır.