Asker Ressam Kuşağı’nın bir üyesi olan Hoca Ali Rıza, 1914 Kuşağı ressamlarının hocası olmuştur. Üsküdar‘da doğan, hayatı boyunca burada yaşayan ressam, Üsküdar ve Karacaahmet’in sessiz köşelerini, kıyı kahvelerini ve güneşli kayalıklarını resmetti. “Üsküdarlı Hoca Ali Rıza” olarak tanındı. Saray bahçelerinden çıkıp bir empresyonist gibi kırlarda ve sahillerde resim yapan ilk Türk ressamıdır.
Eser gerçekten de çok güzeldir. Bir tablodan çok fotoğrafı andırır. Çizgileri temizdir. Sanki kendinizi manzaranın içinde hissettirecek kadar gerçekçidir. Gündüz güneşli bir gün resmedilmişir. Gökyüzü açık mavidir ve üzerinde sadece beyaz birkaç bulut vardır. Eserin solunda iki ağaç ve çalılar vardır. Bunlar bakanın perspektifine yakın olarak resmedilmiştir. Ağaçların gövde kısmı ince ve uzundur. Yaprakları bu gövdenin en tepesinde toplanmıştır. Yaprakların biçimi çam ağaçları olduğunu vurgular. Çalılar sadece arkadaki ağacın dibindedir. Ağaçlar yerde gölgeler oluşturmaktadır. Bakımlı çimler, taştan yürüyüş yolu ve denizle kara arasındaki duvar buranın insan eli değmiş bir bahçe olduğunu anlatır. İkinci ağacın hemen yanından denizin üzerine doğru bir köprü uzanır. Köprü taştan yapılmıştır. Üzerinde birkaç basamak ve köprünün sonunda taştan bir çardak vardır. Basamaklardan çardağa doğru kırmızı bir yolluk serilmiştir. Bu çardak denizin üstündedir. Dört tarafı kemerli sütunlarla çevrilmiş ve üzerinde mavi çatısı vardır. Her bir kemerde beyaz iki yana düzgünce toplanmış perdeler rüzgarsız bir gün olduğunu hissettirir. Deniz ve kara arasında uzunlamasına bir duvar vardır. Duvarın hemen ön tarafı çimenliktir. Denizin üstünde 4 yelkenli vardır. Bunlar farklı uzaklıkta oldukları için büyüklü küçüklüdür. Korsan gemisini andıran dev bir yelkenli vardır. Bu geminin tüm beyaz yelkenleri rüzgarla şişmiştir. Bu gemi kıyıya ilerlemektedir. Yelkenlerin arkasında resmin en arkasında bir ada yer almaktadır ve adanın üstündeki tek yapı büyük beyaz binadır. Bu bina ağaçlar arasında yer alır. Yelkenliler bu adanın etrafında seyretmektedir. Adanın arkasında uzun yassı bir kara parçası vardır. Ressam doğadaki gerçek renkleri kullanmıştır. Tablo yataydır.